Villkor & Integritetspolicy

För detaljerad information om dina rättigheter och skyldigheter, vänligen scrolla ner på denna sida.

Vi på EcoFlow Sverige värdesätter och skyddar din integritet enligt vår integritetspolicy.

Tillbaka till butiken
Beställning

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@ecoflow.se.

Uppmärksamma - Hittar du inte din orderbekräftelse?
Lösning - Dubbelkolla ditt spamfilter och skräpkorg i din e-post

Leverans

Våra normala leveranstider är 1 till 3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. 

Uppmärksamma - Vid köp av DELTA Pro, Dual Fuel Smart Generator, och tyngre enheter kan leveranstiden bli någon dag extra eftersom de levereras på pall.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Om EcoFlow.se

Power Anything AB (Org nr: 559154-4555) är auktoriserad återförsäljare för EcoFlow Tech i Sverige och företaget har sitt säte i Piteå. Företagets postadress är Kantarellvägen 4, 94471 Piteå. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@ecoflow.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Ångerrätt

Allmänt om ångerrätt:

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Observera att produkter som innehåller batterier (t.ex. powerstations) anses som färskvaror på grund av deras begränsade livslängd och prestanda som kan försämras över tid. Därför gäller inte ångerrätten för sådana produkter om de har tagits i bruk. När du har börjat använda en powerstation och därmed påbörjat batteriets livscykel, kan produkten inte längre anses vara i sitt ursprungliga skick. Om du önskar utöva din ångerrätt för en powerstation, är det viktigt att produkten inte har använts och att den returneras i oskadat och oanvänt skick med samtliga tillbehör och i originalförpackning.   

Vid utnyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@ecoflow.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vid retur av powerstation förutsätter det att den inte varit i drift så som nämnt i föregående paragraf - läs mer under fliken ovan - "Allmänt om ångerrätt"

Ångerrätten gäller ej vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Outhämtade paket:

Om paketet inte mottages vid hemleverans eller inte hämtas upp vid ombud tillkommer en avgift på 499 kr för att täcka därmed förbundna kostnader.

Reklamation

Allmänt om reklamation:

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
 
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts

Hur går du tillväga vid en reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@ecoflow.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, beskrivning av felet samt serienumret som på din enhet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

Ansvar

Allmänt om ansvar:

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). 

Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation:

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. 

Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till allmänna frågor:

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. 

De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

GDPR

Personuppgifter:

Genom att handla hos ecoflow.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. 

Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Ecoflow.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. 

Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund:

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Ansvar för dataskydd:

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Så skyddar vi dina personuppgifter:

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Vad som delas med våra partners:

Betalleverantör
 - vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish och Shopify

Fraktbolag - för att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: BRING / Dachser

Nyhetsbrev:

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Klaviyo för utskick av nyhetsbrev.

Din rätt:

Rätten att bli glömd
  - du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Rätt till rättelse - du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten till tillgång - du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.