Villkor & Integritetspolicy

För detaljerad information om dina rättigheter och skyldigheter, vänligen scrolla ner på denna sida.

Vi på EcoFlow Sverige värdesätter och skyddar din integritet enligt vår integritetspolicy.

Tillbaka till butiken
Beställning

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@ecoflow.se.

Uppmärksamma - Hittar du inte din orderbekräftelse?
Lösning - Dubbelkolla ditt spamfilter och skräpkorg i din e-post

Leverans

Våra normala leveranstider är 1 till 3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. 

Uppmärksamma - Vid köp av DELTA Pro, Dual Fuel Smart Generator, och tyngre enheter kan leveranstiden bli någon dag extra eftersom de levereras på pall.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Om EcoFlow.se

Power Anything AB (Org nr: 559154-4555) är auktoriserad återförsäljare för EcoFlow Tech i Sverige och företaget har sitt säte i Piteå. Företagets postadress är Kantarellvägen 4, 94471 Piteå. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@ecoflow.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Ångerrätt

Allmänt om ångerrätt:

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Observera att produkter som innehåller batterier (t.ex. powerstations) anses som färskvaror på grund av deras begränsade livslängd och prestanda som kan försämras över tid. Därför gäller inte ångerrätten för sådana produkter om de har tagits i bruk. När du har börjat använda en powerstation och därmed påbörjat batteriets livscykel, kan produkten inte längre anses vara i sitt ursprungliga skick. Om du önskar utöva din ångerrätt för en powerstation, är det viktigt att produkten inte har använts och att den returneras i oskadat och oanvänt skick med samtliga tillbehör och i originalförpackning.   

Vid utnyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@ecoflow.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vid retur av powerstation förutsätter det att den inte varit i drift så som nämnt i föregående paragraf - läs mer under fliken ovan - "Allmänt om ångerrätt"

Ångerrätten gäller ej vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Outhämtade paket:

Om paketet inte mottages vid hemleverans eller inte hämtas upp vid ombud tillkommer en avgift på 499 kr för att täcka därmed förbundna kostnader.

Reklamation

Allmänt om reklamation:

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
 
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts

Hur går du tillväga vid en reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@ecoflow.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, beskrivning av felet samt serienumret som på din enhet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

Ansvar

Allmänt om ansvar:

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). 

Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation:

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. 

Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till allmänna frågor:

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. 

De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

GDPR

Personuppgifter

När du handlar på ecoflow.se, ecoflow.dk eller på annat sätt använder våra tjänster, accepterar du vår dataskyddspolicy och samtycker till att Power Anything AB (org.nr 559154-4555) behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).

Vi värnar om din personliga integritet och samlar endast in de personuppgifter som krävs för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund. Dina uppgifter används exempelvis för att behandla beställningar, ge kundsupport samt – efter ditt samtycke – för att skicka ut nyhetsbrev, kampanjer och annan marknadsföring.

Genom att genomföra ett köp, skapa ett konto eller registrera dig för nyhetsbrev, samtycker du till att Power Anything AB får behandla dina uppgifter för dessa ändamål samt för att skicka ut kommunikation från våra butiker och varumärken, i enlighet med gällande branschpraxis.

Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan kopplas till en identifierbar fysisk person, till exempel namn, adress, telefonnummer eller IP-adress.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att hantera din beställning och eventuella frågor relaterade till den, behandlar vi:

Förnamn och efternamn
Adressuppgifter
Telefonnummer
E-postadress
IP-adress
Köphistorik

Lagringstid och rättslig grund

Vi lagrar dina uppgifter så länge vi har en rättslig grund för behandlingen, exempelvis för att uppfylla vårt avtal med dig eller för att uppfylla lagstadgade skyldigheter såsom bokföringslagen.

Vid köp behandlas uppgifterna för att fullfölja avtalet. För marknadsföringsändamål sker behandling endast efter att du lämnat ett uttryckligt samtycke.

Hur vi skyddar dina uppgifter

Vi använder moderna säkerhetstekniker som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att skydda personuppgifter vid lagring och kommunikation. Åtkomst till uppgifterna är begränsad till behöriga personer.

Uppgifter som delas med tredje part

Betalleverantörer

För att hantera betalningar delas nödvändig information med våra betalleverantörer. Detta inkluderar namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Vid fakturabetalning behandlas även personnummer. Våra betalleverantörer är:

Klarna
Swish
Shopify Payments
Apple Pay

Fraktbolag

För att kunna leverera din beställning delas leveransuppgifter (namn, adress, e-post och/eller mobilnummer) med våra logistikpartners:

BRING
Dachser

Nyhetsbrev

Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt namn och din e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör Klaviyo, i syfte att skicka relevant information och erbjudanden.

Dina rättigheter

Rätt till tillgång:
Du har rätt att begära ett registerutdrag med de uppgifter vi har om dig.

Rätt till rättelse:
Du har rätt att begära att felaktiga uppgifter rättas.

Rätt till radering:
Du kan begära att dina uppgifter raderas. Undantag gäller om uppgifterna behövs för att uppfylla rättsliga skyldigheter (t.ex. bokföringslagen).

Rätt att återkalla samtycke:
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring.