Villkor & Integritetspolicy
För detaljerad information om dina rättigheter och skyldigheter, vänligen scrolla ner på denna sida.
Vi på EcoFlow Sverige värdesätter och skyddar din integritet enligt vår integritetspolicy.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kontakt@ecoflow.se.
Uppmärksamma - Hittar du inte din orderbekräftelse?
Lösning - Dubbelkolla ditt spamfilter och skräpkorg i din e-post
Leverans
Våra normala leveranstider är 1 till 3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Uppmärksamma - Vid köp av DELTA Pro, Dual Fuel Smart Generator, och tyngre enheter kan leveranstiden bli någon dag extra eftersom de levereras på pall.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Om EcoFlow.se
Power Anything AB (Org nr: 559154-4555) är auktoriserad återförsäljare för EcoFlow Tech i Sverige och företaget har sitt säte i Piteå. Företagets postadress är Kantarellvägen 4, 94471 Piteå. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@ecoflow.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
1. Ångerrätt
Som konsument har du rätt att utöva ångerrätt inom 14 dagar från den dag du mottagit varan. Vid utövande av ångerrätt ska varan returneras i väsentligen oförändrat skick.
2. Undantag från ångerrätten
Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla. Hit hör exempelvis:
- Batterier
- Powerstations
- Övriga förbrukningsartiklar där värdet minskar direkt vid användning
För dessa produkter gäller att ångerrätt inte kan utövas om förpackningen brutits eller produkten tagits i bruk, eftersom produkten då inte längre kan anses återlämningsbar eller säljas vidare som ny.
3. Meddelande om ånger
Ånger ska meddelas skriftligen till: kontakt@ecoflow.se
Ångermeddelandet ska innehålla:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Ordernummer
- Vilka varor ångern avser
Returnering ska ske utan dröjsmål och senast inom 14 dagar från ångermeddelandet.
4. Kostnadsansvar vid ångerrätt
Om ordern har hunnit lämna vårt lager innan ånger meddelats är konsumenten ansvarig för:
- Fraktkostnaden för leverans
- Returfrakt
- Eventuella kostnader från betalningsförmedlare
- Administrativa omkostnader
Dessa kostnader avräknas från återbetalningen.
5. Returhantering
Konsumenten bär risken för varans skick under returtransporten. Varan ska returneras:
- Väl emballerad
- I originalförpackning
- Med samtliga tillbehör
- I samma skick som vid mottagandet
Returer som inte uppfyller dessa villkor kan komma att nekas eller medföra avdrag för värdeminskning.
6. Outhämtade försändelser
Outhämtade paket betraktas inte som utövande av ångerrätt. För outhämtade försändelser debiteras en avgift om 499 kr som täcker:
- Frakt
- Returfrakt
- Hantering och administration
7. Avbrutna ordrar och systematiska returer
Företaget förbehåller sig rätten att neka eller begränsa framtida köp när kundbeteende medför oskäliga kostnader, exempelvis vid:
- Upprepade avbrutna ordrar där varor redan expedierats
- Systematiska returer
- Outhämtade paket
- Missbruk av ångerrätt eller beställningsprocessen
Avbeställning innan varan lämnar vårt lager:
Normalt tas ingen avgift ut. Vid upprepade avbeställningar har företaget rätt att debitera:
- Administrationskostnad
- Kostnader från betalningsförmedlare
Avbeställning efter att varan lämnat vårt lager:
Konsumenten ansvarar för:
- Fraktkostnader
- Returfrakt
- Avgifter från betalningsförmedlare
- Övriga administrativa omkostnader
Dessa kostnader avräknas från återbetalningsbeloppet.
8. Återbetalning
Återbetalning sker när returnerad vara mottagits och godkänts enligt dessa villkor. Vid ogiltig retur återbetalas inte beloppet. Konsumenten ansvarar för returfrakt om varan önskas skickas tillbaka.
Allmänt om reklamation:
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts
Hur går du tillväga vid en reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kontakt@ecoflow.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, beskrivning av felet samt serienumret som på din enhet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Allmänt om ansvar:
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure).
Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation:
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Ändringar till allmänna frågor:
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen.
De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Personuppgifter
När du handlar på ecoflow.se, ecoflow.dk eller på annat sätt använder våra tjänster, accepterar du vår dataskyddspolicy och samtycker till att Power Anything AB (org.nr 559154-4555) behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).
Vi värnar om din personliga integritet och samlar endast in de personuppgifter som krävs för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund. Dina uppgifter används exempelvis för att behandla beställningar, ge kundsupport samt – efter ditt samtycke – för att skicka ut nyhetsbrev, kampanjer och annan marknadsföring.
Genom att genomföra ett köp, skapa ett konto eller registrera dig för nyhetsbrev, samtycker du till att Power Anything AB får behandla dina uppgifter för dessa ändamål samt för att skicka ut kommunikation från våra butiker och varumärken, i enlighet med gällande branschpraxis.
Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan kopplas till en identifierbar fysisk person, till exempel namn, adress, telefonnummer eller IP-adress.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att hantera din beställning och eventuella frågor relaterade till den, behandlar vi:
Förnamn och efternamn
Adressuppgifter
Telefonnummer
E-postadress
IP-adress
Köphistorik
Lagringstid och rättslig grund
Vi lagrar dina uppgifter så länge vi har en rättslig grund för behandlingen, exempelvis för att uppfylla vårt avtal med dig eller för att uppfylla lagstadgade skyldigheter såsom bokföringslagen.
Vid köp behandlas uppgifterna för att fullfölja avtalet. För marknadsföringsändamål sker behandling endast efter att du lämnat ett uttryckligt samtycke.
Hur vi skyddar dina uppgifter
Vi använder moderna säkerhetstekniker som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att skydda personuppgifter vid lagring och kommunikation. Åtkomst till uppgifterna är begränsad till behöriga personer.
Uppgifter som delas med tredje part
Betalleverantörer
För att hantera betalningar delas nödvändig information med våra betalleverantörer. Detta inkluderar namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Vid fakturabetalning behandlas även personnummer. Våra betalleverantörer är:
Klarna
Swish
Shopify Payments
Apple Pay
Fraktbolag
För att kunna leverera din beställning delas leveransuppgifter (namn, adress, e-post och/eller mobilnummer) med våra logistikpartners:
BRING
Dachser
Nyhetsbrev
Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt namn och din e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör Klaviyo, i syfte att skicka relevant information och erbjudanden.
Dina rättigheter
Rätt till tillgång:
Du har rätt att begära ett registerutdrag med de uppgifter vi har om dig.
Rätt till rättelse:
Du har rätt att begära att felaktiga uppgifter rättas.
Rätt till radering:
Du kan begära att dina uppgifter raderas. Undantag gäller om uppgifterna behövs för att uppfylla rättsliga skyldigheter (t.ex. bokföringslagen).
Rätt att återkalla samtycke:
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring.